Koncertni list
Orgelska glasba Pariza v letih do II. svetovne vojne
Spored:
Jehan Alain:
Variacije na temo Clémenta Jannequina
Litanije
Olivier Messiaen:
Vnebohod, štiri simfonične meditacije
Maurice Duruflé:
Scherzo, op. 2
Preludij in fuga na ime Alain, op. 7
Po daljšem času bomo v naši koncertni sezoni ponovno gostili organista in se ob tej priliki preselili v mariborsko stolnico. Na tamkajšnje prenovljene orgle bo igral Tomaž Sevšek, ki ga, čeprav sodi v mlajšo generacijo naših glasbenikov, že lahko uvrstimo med najvidnejše slovenske orglavce.
Zaznamuje ga izjemna širina, saj se kot solist in komorni glasbenik intenzivno posveča glasbi za različne instrumente s tipkami od pozne renesanse do avantgarde 20. stoletja in sodobne glasbe.
Angažirano koncertira doma in po svetu in je soustanovitelj komorne skupine za staro glasbo Musica cubicularis ter zavoda Harmonia Antiqua Labacensis, pri katerem skrbi tudi za promocijo koncertov in glasbeni podmladek.
Tomaž Sevšek nam bo predstavil ubrani izbor skladb skladateljev 20. stoletja do druge svetovne vojne. Ti so orgelsko literaturo obogatili z deli, v katera so vnesli elemente sodobne glasbene misli in tako orgelski idiom razvijali do tedaj še ne slišane izraznosti in zvočnih barv.
Vsi trije skladatelji s sporeda izhajajo iz velike pariške orgelske tradicije. Za Widorjem in Viernom je pomembno vlogo v prvi polovici 20. stoletja prevzel Maurice Duruflé, ki je poučeval na pariškem konservatoriju, med drugim Olivierja Messiaena in Jehana Alaina. Jehan Alain nam je v svoji kratki karieri zapustil raznolik opus, v katerem se prepletajo najrazličnejši vplivi, od Debussyja in Alainovega sodobnika Messiaena do glasbe Daljnega vzhoda, jazza in baroka. Eden najizvirnejših skladateljev 20. stoletja, Olivier Messiaen, pa je kot iskren kristjan pomemben del svojega časa namenjal orglam – več kot šestdeset let je bil organist pariške cerkve Svete trojice, v kateri je izvajal svoje nenavadne improvizacije ter posledično za orgle tudi zapisal skladbe, po katerih organisti radi posegajo.