Živa Agrež je v likovnem svetu razpoznavna slikarka. Imela je vrsto skupinskih in samostojnih razstav, na katerih se je vedno predstavljala z najnovejšim opusom. Njen obseg likovni del je izjemno velik in ponuja širok diapazon motivov.
Že v zgodnejših delih je njen najljubši motiv krajina. Motivi na slikah so kraji, ki jih zelo dobro pozna in pogosto obiskuje; kot so trnovska cerkev, motivi z reke Krke in bližnje okolice. Barve so v zgodnejših delih večinoma monokromne, slikarski nanosi pa že nakazujejo bolj ploskovne nanose z lopatico.
Dve leti kasneje se njeno obzorje razširi tudi na pokrajino, nad katero so se navduševali mnogi impresionisti – Provanso. Agreževa tu najde nov zračni fluid, prostranost polj s cipresami, oljkami in sivko. Barve dobijo svoje moč, kontrastnost, svetloba pa glavno vlogo pri prikazovanju te prečudovite pokrajine. Njena želja po odkrivanju vedno novih krajev, jo pripelje tudi do Toskane in v Cinque Terre, kjer še z večjo vnemo slika s slikarsko lopatico in gosti barvne ploskve. Svetloba je še močnejša in barva že bolj polna. Pastozni nanosi postanejo že reliefni, barve pa se pričnejo prepletati in dajejo občutek trepetanja, kot ga slikajo impresionisti.
V zadnjem opusu, Živa Agrež slika tudi morske motive. Cikel »Valovi« je precej drugačen od drugih. Njen pogled je osredotočen ali usmerjen v en sam trenutek valovanja, vala in njegove moči, brez dodatnih elementov arhitekture, flore ali specifičnih morskih atributov. Dinamične poteze slikarske lopatice, gostenje različnih modrih odtenkov, vzbujajo gledalcu fascinantno moč morja, njegovega gibanja.
Agreževa pa izrazno ni močna samo v tehniki akrila na platno. Morske motive prav tako slika v akvarelu, ki je izredno liričen, minimalističen in zračen. Slika hrvaško primorje, Istro in otoke. Kot je subtilna v akvarelni tehniki, je Živa Agrež na drugi strani tudi monumentalna pri slikanju z akrili. Slike, ki so nastajale v Oprtalju, kažejo na nov slikarkin pogled pri prikazovanju krajine. Pritegne jo arhitektura, pročelja starih istrskih hiš, oken, obokov in pogledov skozi. Skrivnostni prostori, ki jih lahko opazujemo skozi priprta vrata, kjer se zdi, da ne biva nihče. Tudi barvna paleta se izčisti na barvne ali svetlostne kontraste. Slika dobi simbolni pomen in ni več samo impresionistična odslikava motiva.
Živa Agrež ima za seboj izreden slikarski razvoj. Nenehno raziskuje nove možnosti likovnega izražanja, tako vsebinsko kot slikarsko tehnično. Vedno znova preseneča z novimi temami, nenehnim iskanjem svojih občutij, razmišljanj in izraznih možnosti. Je vulkan, ki nikoli ne ugasne. Akademska slikarka Nuša Lapajne, mag. umet.
Živine slike so mirne in lepe ter prikličejo pred nas toskansko pokrajino s skrbnim polaganjem zaporednih plasti akrilne barve. Kakovost in tekstura slike so ustvarjeni samo z lopaticami . Medtem, ko Živa polaga na sliko plasti barve, se trudi, da bi na platnu ustvarila subtilno komaj zaznavno impresionistično vzdušje.
Kot umetnica se svojemu predmetu ustvarjanju približuje z veseljem. Njena pozitivnost in ljubezen do barv ter oblik so prepoznavni na prvi pogled in poskrbijo, da nudijo Živina platna dolgoročno zadovoljstvo in veselje. Angleški slikar Julijan Hyzler, ki že dvajset let uči slikanje v Italiji, o slikah Žive Agrež v Toskani
http://agrezziva.blogspot.si/