Koncertni list
Spored
Benjamin Britten: Štiri morske slike, op. 33a
Edward Elgar: Koncert za violončelo in orkester v e-molu, op. 85
Sergej Rahmaninov: Simfonični plesi, op. 45
Kraljevi filharmonični orkester iz Liverpoola se ponaša z naslovom najstarejšega še delujočega britanskega orkestra, saj že od leta 1840 nepretrgoma bogati kulturno življenje domačega mesta. Orkester so vodili nekateri najzaslužnejši britanski dirigenti in mnogi pomembni evropski glasbeniki, med drugim Max Bruch, sir Charles Hallé, sir Henry Wood, sir Malcolm Sargent, sir John Pritchard, sir Charles Groves, Walter Weller, David Atherton in Marek Janowski, pod vodstvom svojega sedanjega šefa dirigenta Vasilija Petrenka pa se je povzpel v sam evropski vrh. Petrenko je razen tega šef dirigent Filharmoničnega orkestra iz Osla, Mladinskega orkestra Evropske unije in prvi gostujoči dirigent gledališča Mihajlovski ter redno sodeluje s številnimi drugimi vodilnimi svetovnimi orkestri in opernimi hišami. Petrenkovo desetletno sodelovanje s Kraljevim filharmoničnim orkestrom iz Liverpoola je še posebno uspešno. Ti glasbeniki so namreč zaslužni za izjemne posnetke Šostakovičevih simfonij ter orkestrskih del Sergeja Rahmaninova in Edwarda Elgarja, njihova mednarodna gostovanja pa so izredno priljubljena.
Spored koncerta v Mariboru bo v najboljši luči razkazal uigrano angleško-rusko sodelovanje. Z Brittnovimi Štirimi morskimi slikami, instrumentalnimi medigrami iz opere Peter Grimes, bomo lahko podoživeli skladateljevo občutenje moči in usodnosti morja, ki obdaja britanski otok. Za melanholično nadaljevanje bo poskrbelo eno najbolj priljubljenih angleških del, Koncert za violončelo E. Elgarja, in sicer v izvedbi izjemnega mladega talenta Kiana Soltanija, ki je zmagal na številnih uglednih tekmovanjih za violončeliste in je s svojimi triindvajsetimi leti redni koncertni partner glasbenih eminenc, kot sta Anne-Sophie Mutter in Daniel Barenboim. Rahmaninovi Simfonični plesi ne bodo zgolj predstavili ruske razsežnosti orkestrovega mojstrstva, temveč bo to Rahmaninovo zadnje delo, ki je polno spominov na skladateljev zajeten opus, v značilno »rahmaninovskem« melanholičnem tonu zaokrožilo večer z razmišljanjem o človekovi neizogibni podložnosti usodi.
http://www.liverpoolphil.com/the-orchestra http://www.liverpoolphil.com/vasily-petrenko http://www.kiansoltani.com/