Koncertni list
Spored:
Richard Wagner: Uvertura k operi Večni mornar, WWV 63 (transkripcija za dva klavirja: Claude Debussy)
Claude Debussy: Jezno iz suite za dva klavirja Črno-belo
Richard Wagner: Siegfriedova smrt iz glasbene drame Somrak bogov, WWV 86 D (transkripcija za dva klavirja: Alfred Pringsheim)
Claude Debussy: Počasi. Temno iz suite Črno-belo
Claude Debussy: Scherzando iz Črno-belo
Richard Wagner: Bakanale iz opere Tannhäuser, WWV 70 (priredba za dva klavirja: Paul Dukas)
Claude Debussy: Preludij k favnovemu popoldnevu za dva klavirja
Richard Wagner: Zaključni prizor iz glasbene drame Somrak bogov (priredba za dva klavirja: Alfred Pringsheim)
Izraelska pianistka Yaara Tal in njen nemški partner Andreas Groethuysen sta okoli leta 1985 pričela igrati klavir štiriročno predvsem v lastno veselje in užitek izbranega poslušalstva. Bržkone niti slutila nista, da sta s tem ustvarila ime, ki je kmalu postalo sinonim za vrhunsko igro in vnaša repertoarno svežino v zasedbo klavirskega dua. Glasbenika sta sprva igrala štiriročno na isti klavir, pozneje sta se pogosteje preizkušala tudi v igri na dveh klavirjih, kar jima omogoča, da lahko izvajata tudi najzapletenejše glasbene stavke. Zato ne preseneča, da so pogosto v žarišču njunega zanimanja klavirske transkripcije ali inačice skladb za orkester.
Duo se je leta 2013 na svojstven način poklonil Wagnerjevi obletnici rojstva. Glasbenika sta v ta namen sestavila izviren spored, ki se suče okoli dveh osi: ena predstavlja dotlej praktično neznanega skladatelja Alfreda Pringsheima (sicer tasta Thomasa Manna) in njegove še neobjavljene priredbe Wagnerjeve glasbe, druga pa osvetljuje fenomen Wagnerjevega vpliva v francoski glasbi. Kljub pogosto obravnavani problematiki ambivalentnega vpliva Wagnerja na francoske skladatelje ostajajo Debussyjeve in Dukasove transkripcije njegovih del za klavir razmeroma neznane.
Še posebno nazorno francosko razdvojenost uteleša Claude Debussy, ki bi se v mladih letih lahko štel za enega najzvestejših Wagnerjevih občudovalcev, kot zreli umetnik pa se je močni Wagnerjevi karizmi načrtno upiral.
Zato je zanimivo opazovati izjemno raznolikost Debussyjeve zgodnje in pozne glasbe. Prav to bo osvetlil naš koncert. Medtem ko se Preludij k favnovemu popoldnevu še spogleduje s čutnostjo Wagnerjeve opere Tristan in Izolda, izpričuje suita za dva klavirja Črno-belo, ki je nastala med prvo svetovno vojno, skladateljev nezamenljivi lastni jezik in se že povsem odmika od neposrednih wagnerjanskih vzorov.
http://www.tal-groethuysen.de/